david by michelangelo buonarroti

david by michelangelo buonarroti michelangelo buonarroti(b. 1475, caprese, d. 1564, roma) david 1504 marble, height 434 cm galleria dell'accademia, florence in 1501 michelangelo was commissioned to create the david by the arte della lana (guild of wool merchant), who were responsible for the upkeep and the decoration of the cathedral in florence. for this purpose, he was given a block of marble which agostino di duccio had already attempted to fashion forty years previously, perhaps with the same subject in mind. michelangelo breaks away from the traditional way of representing david. he does not present us with the winner, the giant's head at his feet and the powerful sword in his hand, but portrays the youth in the phase immediately preceding the battle: perhaps he has caught him just in the moment when he has heard that his people are hesitating, and he sees goliath jeering and mocking them. the artist places him in the most perfect " contraposto", as in the most beautiful greek representations of heroes. the right-hand side of the statue is smooth and composed while the left-side, from the outstretched foot all the way up to the disheveled hair is openly active and dynamic. the muscles and the tendons are developed only to the point where they can still be interpreted as the perfect instrument for a strong will, and not to the point of becoming individual self-governing forms. once the statue was completed, a committee of the highest ranking citizens and artists decided that it must be placed in the main square of the town, in front of the palazzo vecchio, the town hall. it was the first time since antiquity that a large statue of a nude was to be exhibited in a public place. this was only allowed thanks to the action of two forces, which by a fortunate chance complemented each other: the force of an artist able to create, for a political community, the symbol of its highest political ideals, and, on the other hand, that of a community, which understood the power of this symbol. "strength" and "wrath" were the two most important virtues, characteristic of the ancient patron of the city hercules. both these qualities, passionate strength and wrath, were embodied in the statue of david. suggested listening (streaming mp3, 11 minutes):johann kuhnau: the fight between david and goliath (no. 1 of the 6 stories from the bible illustrated in music)

david by michelangelo buonarroti  Précédent 793  Précédent 792  Précédent 791  Précédent 790  Précédent 789  Précédent 788  Précédent 787  Précédent 786  Précédent 785  Précédent 784  Précédent 783  Précédent 782  Précédent 781  Précédent 780  Précédent 779  Précédent 778  Précédent 777  Précédent 776  Précédent 775  Précédent 774  Précédent 773  Précédent 772  Précédent 771  Précédent 770  Précédent 769  Précédent 768  Précédent 767  Précédent 766  Précédent 765  Précédent 764  Suivant 795  Suivant 796  Suivant 797  Suivant 798  Suivant 799  Suivant 800  Suivant 801  Suivant 802  Suivant 803  Suivant 804  Suivant 805  Suivant 806  Suivant 807  Suivant 808  Suivant 809  Suivant 810  Suivant 811  Suivant 812  Suivant 813  Suivant 814  Suivant 815  Suivant 816  Suivant 817  Suivant 818  Suivant 819  Suivant 820  Suivant 821  Suivant 822  Suivant 823  Suivant 824